In poza se observa cateva persoane care iau masa la un restaurant avand in farfurii alimente si preparate sanatoase.

7 greseli de alimentatie care iti saboteaza sanatatea

Articol actualizat in Noiembrie 2017.

Cu atat de multe informatii disponibile in prezent, dar si cu multa dezinformare, calatoria in lumea alimentatiei sanatoase poate fi dificila. Iata cele mai frecvente greseli care se fac atunci cand vine vorba de a manca sanatos. Sunt lucruri pe care oamenii le considera ca fiind de ajutor in eforturile lor de a fi mai sanatosi, dar in realitate acestea le saboteaza sanatatea. Unele dintre ele s-ar putea sa te surprinda.

Ei cred ca exista un singur mod ideal de a manca pentru toata lumea

Raw, vegan sau paleo, e al meu! Alimentatia sanatoasa si dietele specifice sunt subiecte fierbinti zilele acestea. Dar adevarul este ca nu exista un mod corect de alimentatie pentru toata lumea. Ceea ce functioneaza pentru cel mai bun prieten al tau, poate sa nu mearga pentru tine. Aceasta filozofie este cunoscuta ca bioindividualitate.

Cred ca grasimile ingrasa

Totul a pornit de la o cercetare prost realizata si nerevizuita facuta in anii ’80. Cel mai trist este ca atunci cand grasimea a fost eliminata din dieta, incidenta obezitatii a crescut foarte mult. De ce? Pentru ca orice indepartezi trebuie inlocuit si grasimea a fost inlocuita cu materiale de umplutura sub forma de zaharuri ascunse. Adevarul este ca organismul nostru are nevoie de grasime, impreuna cu glucide bune si proteine sanatoase, ca sa functioneze la niveluri optime si sa-si mentina greutatea corespunzatoare. Este de asemenea constatat ca in multe cazuri oamenii slabesc adaugand in dieta grasimi bune.

Nu stiu unde se ascunde zaharul

In detrimentul lor, cei mai multi oameni presupun ca produsele alimentare contin zahar numai daca au gust dulce. Nu este adevarat! Ketchupul, sosul pentru paste, painea tip sandwich, lactatele cu continut scazut de grasime, de fapt toate alimentele cu continut scazut de grasime au la fel de mult sau chiar mai mult zahar decat o felie de tort. Zaharul este instrumentul cu care industria alimentara te agata de produsele ei. Invata sa recunosti produsele cu zahar ascuns si alternativele la zahar. De ce? Pentru ca grasimea nu-i face pe oameni grasi, dar zaharul da.

Cred ca toate caloriile sunt egale

Ai cunoscut vreodata pe cineva care socoteste fiecare calorie pe care o pune in gura, insa nu pierde in greutate? Si face asta de mai bine de 10 ani. Este dureros pentru ca nu functioneaza, iar pe termen lung poate sa fie trist si incredibil de obositor. Sa lamurim ceva: 100 g de biscuiti cu continut scazut de grasime au un efect total diferit in organismul tau decat 100 g de avocado. Si ghici ce? 100 g de biscuiti iti afecteaza sanatatea, in timp ce avocado o imbunatateste semnificativ. O calorie nu este doar o calorie. Zaharul creeaza o dependenta mare. Invatand corpul tau cu alt tip de calorii, poti sa-ti ameliorezi sanatatea, sa scapi de pofte, sa-ti echilibrezi greutatea si sa-ti imbunatatesti starea de spirit. 

Devin dogmatici cu modelul lor de alimentatie

Exact cum nu exista un model de a manca pentru toata lumea, cel mai probabil nu exista un model care sa-ti serveasca toata viata. Pe masura ce inaintam in varsta apar diverse schimbari si acest lucru ar trebui sa influenteze si obiceiurile alimentare.

Mananca alimente fara gluten si alte alimente junk “sanatoase”

N-as spune oamenilor sa evite produsele ambalate cu totul surprinzator. Sunt unele optiuni sanatoase acolo, dar, si acest lucru este un mare dar, doar pentru ca daca ceva este etichetat ca fiind fara gluten, organic, crud, etc, nu inseamna ca este si mai sanatos. Unele dintre aceste produse ambalate atragator au mai mult zahar decat o doza de cola. A invata sa citesti eticheta este unul din cele mai bune lucruri pentru sanatatea ta. 

Se lipsesc de alimentele preferate

Cu cat mai mult ti se spune sa nu mananci ceva, cu atat mai mult ti-l doresti. Obsesia te poate face sa mananci intr-o clipa jumatate de kg de inghetata. Alimentatia sanatoasa nu inseamna sa te privezi sau sa schimbi drastic fiecare aspect al stilului tau de viata. Este vorba de a invata sa te bucuri de ceea ce iti place intr-un mod sanatos.
Inghetata este un exemplu bun. Daca iti place, de ce sa nu incerci o crema delicioasa de banane sau un sorbet congelat de fructe (fructe maruntite la care se adauga putin lapte, iaurt sau smantana)? Iubesti ciocolata? Ciocolata este de fapt un lucru bun daca nu ar avea adaugat prea mult zahar. Asa ca invata cum sa faci cele mai bune alegeri care sa-ti permita sa te bucuri de ciocolata fara sa-ti afecteze sanatatea. Nu trebuie sa renunti la ce-ti place pentru a fi sanatos.

Daca ti-a placut acest articol, alatura-te, cu un simplu LIKE, comunitatii noastre de cititori de pe pagina de facebook.

Sursa: http://www.huffingtonpost.com/elizabeth-rider/diet-and-nutrition_b_5243347.html?utm_hp_ref=healthy-living

About the author

Echipa Impenetrabil

View all posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *